General Creative Corporation

5 METODE care iti vor transforma VIZITATORII in CLIENTI si iti vor creste vanzarile pe site

1. EXPUNEREA PRETULUI

Pentru a avea succes, preturile tale nu trebuie sa fie neaparat mici ci trebuie creata imaginea pozitiva a beneficiilor primite in raport cu acestea.

O prima regula spune ca preturile formatate simplu sunt mai eficiente. Conform unui studiu publicat in Journal of Consumer Psychology, folosirea prea multor semne de punctuatie va speria vizitatorul.

Exemplu: Pentru un produs care costa 2599 lei, foloseste simplu aceasta varianta de afisare. Nu folosi virgula (2,599) sau zerouri suplimentare (2,599.00)

A doua regula, este regula cifrei 9. Desi este amplu folosita si recunoscuta de catre toata lumea ca metoda de influentare, ea inca functioneaza foarte bine si este foarte folosita.

In urma unui studiu efectuate in cadrul unui magazin online s-a demonstrat ca paradoxal, in cazul unui produs ce costa 17 Euro, atunci cand pretul sau a fost crescut la 19 Euro, vanzarile au sporit cu peste 20%.

Insa incorporarea cifrei 9 in pret nu presupune intotdeauna modificarea semnificativa a acestuia, mai ales cand din diferite motive acesta nu poate fi modificat. In cazul nostru, pretul de 17 Euro poate fi cu usurinta modificat in 16,99 Euro pentru o abatere cat mai mica de la pretul initial.

A treia regula este ancorarea pretului. Cum vinzi cel mai usor o camasa de 200 lei? Simplu, langa una de 400 de lei! Este o tehnica larg folosita si isi are explicatia in modul nostru de a percepe si evalua lucrurile prin comparatie cu altele asemanatoare.

Este o masina de teren mare? Depinde, daca este soferul unui sedan, probabil ca vei spune ca da. Intreaba un sofer de tir si raspunsul va fi cu siguranta diferit. Oamenii au tendinta de a evalua lucrurile raportandu-le la realitatea lor SAU la realitatea pe care tu le-o prezinti!

Alte reguli cu impact deosebit de puternic sunt Value Juxtaposition, Teoria Similaritatii, Formatarea grafica (culoarea si dimensiune fontului folosite), Tehnica Pozitionarii si nu in ultimul rand A/B Testingul.

2. DESIGN vs CONTINUT

Un design conceput sa arate bine si unul conceput pentru a vinde sunt lucruri total diferite. Regulile ce influenteaza pozitiv comportamentul online al oamenilor tin de UTILITATE, USURINTA IN FOLOSIRE si CREDIBILITATE, nu de aspectul grafic si fac in mare masura diferenta intre succes si esec in mediul online.

Grafica unui site poate influenta putin pozitiv un utilizator catre actiunea de a cumpara (spre deosebire de continut care are o valoare mult mai mare in procesul de decizie) dar foarte mult negativ in cazul in care acesta este prost realizat.

Continutul este mult mai important decat designul in care este plasat!

Utilizatorii nu citesc toata pagina, ci o scaneaza. Din acest motiv ancorele grafice sunt de mare importanta pentru captarea atentiei si mentinerea utilizatorului pe site.

Ei pun valoare pe calitate si credibilitate, de aceea un site cu link-uri nefunctionale, culori tipatoare si grafica de mantuiala, prea incarcat sau care genereaza erori va crea un sentiment de nesiguranta.

Utilizatorii nu au rabdare si cauta satisfactie imediata. Daca procesul de a obtine informatia dorita sau de a finaliza o actiune (cum ar fi cumpararea unui produs) in loc sa fie simplu si intuitiv, se realizeaza greoi si este un proces complicat, tendinta generala este de a renunta si de a parasi siteul si vor cauta alternative.

Nu te juca cu rabdarea lor!

3. CALL TO ACTION

Se mai numeste si indemnul la actiune si este o formulare de tipul: Cumpara acum, Inscrie-te, Contacteaza-ne, etc.

Principala greseala este intercalarea mai multor Call to Action pe aceeasi pagina, situatie ce creeaza confuzie pentru vizitatori.

Keep it simple este regula de baza, pe pagina de vanzari ar trebui sa existe numai un call to action de tipul: Cumpara, Adauga in cos, etc. Pe pagina de contact Contacteaza-ne, etc.

Call to action principal si secundar. Prin exceptie pot fi folosite si 2 Call to Action-uri in aceeasi pagina dar numai daca sunt clasificate diferit ca importanta si mereu aceleasi.

De exemplu pe pagina de vanzari poate exista un Call to Action principal de tipul “Adauga in cos”, scris mai proeminent si afisat sub forma unui buton, langa unul secundar de tipul “Adauga in wish list”, “Compara cu alt produs similar”, “Lasa-ne un mesaj daca ai vreo nelamurire legata de acest produs”, ce vor fi afisate ca text.

Diferentierea de tipul Buton grafic (color) vs Text (alb negru) plaseaza cele doua indemne la actiune pe pozitii diferite. Actiunea cea mai dorita pe pagina respectiva (cea de a cumpara) NU VA CONCURA NICIODATA cu cea secundara (de a obtine mai multe informatii, de compara cu alt produs, etc) si este intotdeauna una singura!

4. ATENTIE, INTERES, DORINTA si ACTIUNE

Drumul parcurs de la vizitator la client urmareste traseul de mai sus in cele mai multe cazuri (exceptie fac vanzarile obtinute prin recomandari sau cele business cu business).

Atentia se obtine prin formulari corecte de titluri sau imagini sugestive. Scopul titlului nu este acela de a vinde ci de a capta atentia pentru a parcurge pagina respectiva prin scanare (vezi mai sus la pct. 2).

Interesul se obtine prin evidentierea caracteristicilor deosebite ale produsului, oferind mai multe detalii despre acesta. Exemplul Emag care permite deschiderea coletului inainte de a face plata pentru a se diferentia de competitori atunci cand vand acelasi produs ca ceilalti dar la preturi chiar mai mari.

Dorinta se creeaza prin evidentierea beneficiului sau a castigului obtinut cu ajutorul produsului respectiv si mai ales prin oferta unica si irezistibila de vanzare (exemplul Groupon).

Actiunea vine ca urmare a Call to Action (detaliate mai sus).

Aceasta este in linii mari structura unui proces de vanzare pe verticala. Si totusi, in ultimii ani s-a dezvoltate conceptul de marketing pe orizontala cu rezultate spectaculoase in foarte multe domenii.

Afla mai multe despre cea mai noua abordare in marketing - “Marketingul pe etape (sau abordarea pe orizontala)” - aici!

5. C O P Y W R I T I N G

COPYWRITING-ul: este redactarea continutului siteului, a titlurilor, a descrierilor, a textelor butoanelor, a mesajelor afisate pe site, trimise prin email sau a reclamelor folosite in promovare astfel incat odata captata atentia clientului (prin grafica si imagini) sa obtii actiunea dorita: aceea de a vinde

Imaginile sunt cele care atrag atentia iar textele cele care determina actiunea. De exemplu in cadrul unei reclame pe Facebook, imaginea va atrage atentia dar textul va fi cel care ve determina daca vizitatorul daca click sau nu pe reclama respectiva. 

Atunci cand acesta ajunge pe site (daca a dat click pe reclama), procesul se repeta: imaginile si grafica ii atrag atentia, dar textele il vor convinge (sau nu!) sa cumpere. 


Vrei sa iti scazi costurile cu publicitatea si totusi sa iti cresti
vanzarile?

Stabileste o intalnire si te vom ajuta!
SUNA-NE ACUM: 0724 444 093



Contribuie printr-un comentariu:
© Copyright 2018 | General Creative Corporation | All rights reserved.
EventLatino.com